Budapesti, kecskeméti rendelő: +36-20-361-9530

Hatékony fogyókúra – a legújabb ismeretek

Nyomtatás Szerző : dátum : 2017-02-26 kommentek : (0)

Rögtön itt a nyár és sokan csak akkor., a strandszezon kezdetén eszmélnek, hogy felszedtek zsírpárnákat, ami miatt kellemetlen a strandra menniük. Pedig most a tél végeztével kell elkezdeni a kúrákat, hogy a felesleges kilókat ledolgozzuk. De tanácstalanok, mert annyi ellentétes dolgot olvasnak és nem tudják mi az igaz.  Mások évek óta küzdenek a túlsúllyal és minden próbálkozásuk sikertelen. Igen, a testsúlycsökkentés nem egyszerű folyamat.

Most már orvosi fórumokon is beszélnek például arról, hogy az elhízás ragályos, hiszen bizonyították, hogy a kövérek székletének transzplantációjakor a kezelt egyén is kövér lesz. Ennek oka a bél baktériumösszetételében van, hiszen tudjuk, hogy bizonyos baktériumok “a kakiból is energiát állítanak elő” (ezek pl. a Firmicutes baktériumok) míg mások pl (Bakteroides csoport) ezt nem teszik. Ezért a kétféle baktériumcsoport arányától sok függ. Hogy mitől szaporodik egyik, vagy másik csoport, az számtalan tényező függvénye, de az életmód, táplálkozás és a stresszkezelés ezt is jelentősen befolyásolja. Más oldalon tudjuk azt is, hogy a személyiségünk, ragaszkodásaink, pszichés beállítódásunk is nagyban befolyásolja a fogyást. A fogyás sokszor tehát olyan okokra vezethető vissza, amit csak az ebben a témában képzett orvos képes megfelelő programmal befolyásolni és saját próbálkozásunk lehet, hogy kudarcra van ítélve. Mégis meg kell tenni mindent, amit lehet, röviden tekintsük át, hogy mit lehet.

1. Végezz rendszeresen léböjtöt, ha teheted velem, mert ebben tudlak vezetni. A következő kiváló alkalom márciusban (1-22), amikor egy grátis böjtcsoportot vezetek minden érdeklődőnek, aki szeretné kipróbálni a böjtölés élményét.

léböjt1

2. Igyál egy pohár vizet, vagy kalória mentes italt, mielőtt nekifogsz enni, vagy nassolni. Naponta legalább 2,5 liter folyadékot fogyassz, de lehet többet is. Ha ennyit iszol, jóval kevesebbet kívánsz enni.

víz

3. Tartsál odahaza csak olyan élelmiszereket, amelyek egészségesek és beleilleszkednek a kúrádba. Ne reméld, hogy ami hizlal és a hűtődben tartod, azt nem eszed meg előbb – utóbb! Jó, ha a vásárláskor már olyan élelmiszereket veszel, amit testsúlycsökkentő fogások készítésére használhatsz: pl. sárgarépa, zellerszár, csírák felszeletelt nyers csemegének, gyümölcsök gyümölcssalátának, turmixnak, gabonatejek deszertekhez, friss és mirelit zöldségek növényi fogásokhoz.

vegetables-1212845_640

4. A hűtődben és speizodban tegyél rendet, dobáld ki, vagy ajándékozd oda mindazokat az élelmiszereket, melyek nem segítik a fogyókúrádat (hús és tejtermékek, tészták, vajak, cukrozott ételek és italok, tartósított és kémiai anyagokat tartalmazó ételek stb.) és jól látható helyekre tegyél olyan újonnan vásárolt dolgokat, melyek alig tartalmaznak kalóriát, növényi anyagokból állnak és szívesen fogyasztod.

diet-1135819_640

5. Ha kívánsz valamit, akkor ne tartsd vissza magad, egyél vagy még jobb igyál kicsit, valami egészséges nasit: zellerszárat kis fűszeres növényi krémmel, rágcsálj egy gyümit, rizsszeletet vegakrémmel, salátalevéllel, aszalt gyümit mandulatejjel, gyümölcsturmixot, frissen préselt levet, vagy kész smootit, natur chipset zöldséges krémmel, vagy egy salátát finoman fűszerezve. Igyál változatos, értékes italokat: gyümölcs és zöldségleveket, savanyú káposzta italt, gyógyteákat, gyümölcsteákat, vizeket.

ginger-1191945_640

6. Használj bőven fűszereket, magyarosat, mediterránt, távol-keletit. A fűszer hatékonyabbá teszi az emésztést, elégedettebbé tesz bennünket, később jelentkezik újra a kívánósság.

smothie-886965_640

6. Egyél müzlit: ne tejjel, hanem növényi tejjel, gyümölcslével, meleg vízzel, esetleg tejsavóval. Tegyél bele friss vagy aszalt gyümölcsöt is, ettől kellemesen édes lesz, de ez nem tud hizlalni. Még jobb, ha a müzli nem gluténtartalmú.

smoothie-1578250_640

7. Takarékosan és változatosan használj alternatív édesítő szereket: eritrolt, xilitet, agavet, steviát, mézet, barna cukrot, nádcukrot, rizsszirupot. Kimutatták, hogy a mesterséges édesítők, a nulla kalóriás kólák és hasonlók nem hogy nem csökkentik a súlyt, hanem növelik.

8. Ne igyál semmilyen édesítőszert tartalmazó üdítőitalt, próbálj rászokni a tiszta vízre és a friss növényi levekre, valamint a gyógynövény-, a zöld- és a gyümölcsteákra.

tacos-1613795_640

9. Ha későn szoktál enni, az nem jó a fogyókúrának és az egészségednek sem, de tapasztalatom szerint úgy sem sok esélyed van ezen a rossz szokásodon hirtelen változtassál. Ezért javaslom, hogy előbb ennél az esti evésnél kövesd a következő taktikát:

  1. csak növényi alapú vacsora. A növényi ételek kevésbé károsítják éjszaka az emésztőrendszeredet és a fogadat.
  2. sokféle ételt tegyél az asztalra és dőzsölj a finom ízekben. Ezzel akadályozod, hogy egyféléből sokat egyél.
  3. mindenből csak kicsiket vegyél, gyerek porciót és nagyon alaposan rágva, sokáig egyél. Igy hamarabb eltelsz és abbahagyod. Élvezd a sokféleség látványát és lehetőségét.

kitchen-1161149_640

10. Napközben is egyél csak gyerekadagot, különösen ha nincs időd az alapos rágásra.

11. Mindenhez egyél salátát és zöldséget, de úgy, hogy a zöld több legyen, mint a főétel.

salad-374173_640

12. Reggeli legyen müzli, vagy gyümölcs, vagy saláta. Jó, ha reggelizel, de az is rendben, ha kiadós folyadékot iszol, például smootit, vagy mézes teát, vagy gyümölcslevet, vagy növényi tejes turmixot. Ezek mellett is felkelés után kezd a napodat egy pohár lehetőleg meleg vízzel.

ginger-1918107_640

13. Mozgásprogram nagyon fontos. Valamiképp iktass be a napjaidba legalább 20 perc állóképességi mozgást.

weights-1948813_640

14. Mérni kell a súlyodat legalább két naponta

horizontal-162952_1280

15. Tegyél a jobb stresszkezelésed érdekében: zenehallgatás, relaxáció, játék, sport, olyan társaság, mely segít a testsúlycsökkenésben és nem gátol. A rosszul kezelt stresszelés rontja a vegetatív idegrendszert, rontja a bélflórádat és ezzel segíti a testsúly gyarapodását.

audio-1755964_640

16. Ne igyál alkoholt! Ne nassolj kalóriadús csipszeket, magvakat, pékárut.

snack-1555541_640

17. Kell a lelkesítés és az egy idő után törvényszerűen fellépő lelkesedésvesztés ellen stratégia. Legjobb, ha jössz hozzám időnként és összefoglaljuk, hogy mi a következő lépés. Előre tervet készítünk és arra vissza visza térünk.

18. Semmiképp ne egy x ideig tartó kúrában gondolkodj, mert akkor kudarcra van itélve a törekvésed. Az eddigi életmódod vezetett a testsúlygyarapodáshoz, ha ugyanerre visszatérsz két hét, két hónap, egy év, két év múlva a súlyod ugyanígy, vagy még inkább így fog viselkedni, mint eddig. Egy élethosszig tartó változtatásra van szükség! Barátkozz meg a gondolattal, hogy nem az eddigi életmódod, ízlésed volt a normális, hanem az, amit ezután fogsz kialakítani.

19. Vezess naplót és beszéld át a vezetőddel!

20. Ünnepeld meg a sikereket, de ne étellel!

21. Van még sok trükk, de a legfontosabb az, hogy egyéni program mentén haladjunk, melyben szakember segítségét veszed igénybe.

portré kicsi2

Biztos vagyok benne, hogy én tudom, hogyan lehet hatékonyan fogyni, de csak annak tudok segíteni a tapasztalatommal, aki megkeres és hozzám eljár a teljes siker beálltáig! 

 

 

Cikk nyomtatása

Dr. Tamasi József

szerző

az összes cikk megtekintése

Vélemény, hozzászólás?

öt × kettő =