Budapesti, kecskeméti rendelő: +36-20-361-9530

Gyümölcsök és az egészség

Nyomtatás Szerző : dátum : 2014-12-28 kommentek : (0)

A növényi alapú táplálkozás – melynek terápiás és preventív jelentőségéről 30 éves praxisom tapasztalatai alapján mélyen meg vagyok győződve – egyik legfontosabb alkotóeleme a gyümölcs. A gyümölcsöket sok féleképpen lehet csoportosítani.

 

Termesztett, friss gyümölcsök

acai, alma, ananász, avokádó, banán, birsalma, citrom, cseresznye és meggy, dinnye (sárga), dinnye (görög), durian, édes granadilla, egres,  eper, faeper,  földi cseresznye, füge, gránátalma, grépfuit, japán kumkvat,  josta, jujuba (kínai datolya), kaki, kaktuszfüge (lófüge vagy tuna), kaktusgyümölcs (pitaja), kivi, kókusz, körte, kuruba (banán passiongyümölcs),  licsi, lime (zöldcitrom), mandarin, mangó, mangosztán, málna, maracuja, narancs, naranjilla, naspolya, noni, oliva, óriás passiógyümölcs, őszibarack, papaja, pomelo, rambután, ribizli, sárgabarack, szeder,  szilva, szőlő, tojásdinnye (perui uborka)

gyümölcs5

Vadon termő gyümölcsök

Áfonya (vörös, fekete, tőzegáfonya), borbolya, berkenye (madárcseresznye), csipkebogyó, bodzabogyó, homoktovis, kökény, erdei szeder, vadalma, vadkörte, vacseresznye, kökény, galagonya, som, málna, erdei szamócát vagy a tüskés szárú szedret

gyümölcs10

Olajos magvak

Mogyoró, kesudió, paradió, földimogyoró, dió, napraforgó, füge, mandula, pisztácia, szelídgesztenye

Aszalt gyümölcsök

mazsola, szilva, sárgabarack,datolya,

Cikk nyomtatása

Dr. Tamasi József

szerző

az összes cikk megtekintése

Vélemény, hozzászólás?

18 − három =