Budapesti, kecskeméti rendelő: +36-20-361-9530

Krumpli diéta

Nyomtatás Szerző : dátum : 2014-12-15 kommentek : (0)

Ez egy enyhe, lúgosító méregtelenítő diéta. Hatására a szervezetben felhalmozott ödémák és gyulladást keltő anyagok egy jó része kiürül. A szövetek tehermentesülnek, javul a keringés, a kúrázó frissebbnek, fittebbnek, mozgékonyabbnak érzi magát, teljesítménye is jelentősen javul.

Kiválóan alkalmas önmagában is 1-4 hétig méregtelenítésre, regenerálásra – elsősorban azoknak, akik nem böjtölhetnek, vagy attól félnek, esetleg normál vagy sovány testalkatúak. De ajánlhatjuk intenzívebb méregtelenítő kúra bevezetésére is, vagy azoknak is jó, akik a léböjt után még fogyni szeretnének.

 Fő szabályok

saláta4

  • A kúra alatt a sót meg kell szorítani, esetleg el is lehet hagyni (ha valaki teljesen nem tud sómentesen étkezni, csipetnyi tengeri sót használjon az ételekhez).
  • Legalább napi 2,5 – 3 liter ásványvizet el kell fogyasztani.
  • Lehetőleg este már csak kevés gyümölcsöt együnk és főleg ne puffasztót (csonthéjas magvúak, szilva, barack, szőlő).
  • Ne együnk túl sok banánt, édes vagy aszalt gyümölcsöt.
  • Tilos a kúra során zsírban sült burgonyát (pomes, hasábburgonya) fogyasztani!
  • a kúra alatt tilos húst és édességeket enni!
  • a salátákat lehetőleg friss zöldségekből készítsük, esetleg mélyhűtöttből.
  • ne használjunk konzerveket, porleveseket!
  •  A salátákhoz ecet helyett citromlevet adjunk, kevés hidegen sajtolt olajat, ill. természetes fűszereket, magvakat (lenmag, dió, mandula stb.) használjunk.
  • A salátákra semmilyen majonézes öntetet ne tegyünk.
  • Délben fogyaszthatunk bármilyen zöldséglevest is, azok elkészítéséhez ne használjunk mesterséges ízesítő szereket (leveskocka, porok, stb.), zsírt, habarást, vagy rántást.
  • Néha a krumplit le lehet cserélni sótlan főtt barna rizsre is.
  • A kúra alatt tilos alkoholt fogyasztani!

 Jó tanácsok

krumpli diéta

  1. Csak nagyon minimálisan sózza az ételeket (ha lehet, teljesen el is hagyhatja!) és részesítse a nátriumszegény sót előnyben.
  2. Rágjon meg mindent nagyon alaposan.
  3. A burgonya esetleg barnarizzsel vagy puliszkával is helyettesíthető.
  4. Étkezések között gyümölcs, gyógyteák, folyadék és frissen centrifugált gyümölcslevek, fogyaszthatók.
  5. Napi fél-egy órát mozogni, tornázni kell (ha lehet a szabadban) a kúra alatt.
  6. Heti 1-2 alkalommal célszerű elmenni szaunázni és masszázsra.
  7. A gyümölcsleveket mindig hígítsuk fel szénsavmentes ásványvízzel.
  8. Ha lehet csak frissen préselt vagy bioleveket igyunk.
  9. Ajánlott tisztító tea keverék: gyermekláncfű, tarackbúza, bodza, csalán, hibiszkusz, nyírfalevél. A felsoroltakból készítsünk azonos arányban egy keveréket. 1 liter vízzel 2 evőkanálnyit forrázzunk le, majd 10 perc állás után szűrjük le, és 1 evőkanál mézzel ízesítsük. A nap folyamán kortyolgassuk el.
  10. Aki szeretné az emésztőrendszerét jobban kitisztítani, igyon meg reggel éhgyomorra

–          2 dl keserű gyógyvízet (Mira, Ferencz József)

–          2 dl hígított aszalt szilvalevet

–          2 dl hígított savanyú káposztalevet (sótlant!)

Fogyasztható ételek

Az itt felsoroltak csak mintaként szolgálnak, természetesen a szezonnak megfelelően más zöldségek és gyümölcsök is fogyaszthatók. Az egyes napok is rugalmasan felcserélhetők egymással, sőt az alábbi minta szerint szabadon formálható is a diéta a fenti szabályok és tanácsok keretei belül!

 krumpli2

Reggelire2-3 szelet kukorica Abonett, vagy rizsszelet vajjal vagy avokádó krémmel. Lehet kukorica (kornflex), rizspehely müzlit (nem édesített, színezéket és mesterséges adalékot nem tartalmazó!) is enni a felsoroltak helyett.

 

Ebédre                                                                                  Vacsorára

1. nap  300 gr héjában főtt burgonya                        2 dl burgonyaleves, benne

évszaknak megfelelően valami-                        hagyma, sárgarépa és

lyen saláta, retek                                                    zeller kocka

10 gr vaj                                                                    saláta

fűszerek (száraz natúr                                          az elkészítéshez max. 5 gr

fűszernövényekből)                                               vaj vagy hidegen sajtolt

olaj használható

 

2. nap  300 gr burgonyapüré                                     200 gr héjában sült burgonya

paradicsom-püré vagy -saláta                         vegyes zöldségsaláta

5 gr vaj, fűszerek                                                  5 gr vaj, fűszerek

 

3. nap  300 gr petrezselymes burgonya                   200 gr burgonyahab (felvert püré)

zöldségek                                                                káposztasaláta

5 gr vaj, fűszerek                                                    5 gr vaj, fűszerek

 

4. nap  400 gr burgonyasaláta                                    200 gr héjában sült burgonya

vegyes zöldségtál                                                   paprikasaláta

5 gr vaj, fűszerek                                                    vaj, fűszerek

 

5. nap  3 dl burgonyaleves                                             200 gr héjában főtt burgonya

vegyes zöldségtál                                                    retek vagy más zöldség

5 gr vaj, fűszerek                                                     5 gr vaj, fűszerek

 

6. nap  300 gr burgonyagulyás                                     200 gr burgonyapüré

paradicsom, hagyma,                                            sárgarépa, saláta stb.

paprika, burgonya                                                   5 gr vaj, fűszerek

7. nap  300 gr Bircher-burgonya                                   200 gr burgonyaleves

(félbe vágott, köménnyel                                       paradicsomsaláta és 2 szelet

megszórt sült burgonya)                                        rizs szelet kevés vajjal

valamilyen saláta

Cikk nyomtatása

Dr. Tamasi József

szerző

az összes cikk megtekintése

Vélemény, hozzászólás?

19 + 16 =