Budapesti, kecskeméti rendelő: +36-20-361-9530

Pozitív és negatív gondolatok

Nyomtatás Szerző : dátum : 2015-01-01 kommentek : (0)

 

Mindenki ismeri a példát: a sörös üveg félig van. Van, aki ezt úgy interpretálja, hogy sajnos a fele már nincs és dühöng, van olyan, aki pedig úgy, hogy de jó, még a fele megvan és boldog.

Clinical Psychological Science nevű újságban megjelent egy olyan írás, mely szerint a vizsgálatba bevont 103 pár egyik tagjának döntéseit befolyásolta az, hogy a pár másik tagjának bizonyos eseményekről pozitív, vagy negatív gondolat jutott-e eszébe. A cikk szerint a döntéseinket, az életvitelünket, a változásinkat, befolyásolják a környezetünkből ránk ható negatív, vagy pozitív gondolatok, valamint, hogy ezek révén még akár idős korban is képesek vagyunk jó, vagy rossz irányba változni.

mosoly

A kimondott szó, gondolat felelősség. Hat nem csak magam, hanem a környezetem egészségére is. A helyzet adott, a helyzetben való viselkedés és gondolkodás szabad. Ami jön fogadjátok, ami megy engedjétek. Ez egy keleti gondolat.

Leggyakoribb egészségügyi kihatás, hogy a negatív gondolatok depressziót, pszichoszomatikus betegségeket (bélgyulladást, bőrgyulladást, fekélyt, asztmát stb.) válthatnak ki. A pozitív gondolatok pedig fokozzák a kreativitást, a teljesítőképességet, az erőnlétet, az aktivitást, a gyógyulási folyamatokat, egyáltalán a boldogságérzetet. A komplementer medicina csakis a pozitív gondolatokat tudja alkalmazni a gyógyítás érdekében.

Rajta kell kapjuk magunkat a negatív gondolatokon és azokon lehetőség szerint változtatnunk kell:  erőszakot tartalmazó, sértő, kritikus, kételkedő, irigykedő, haragos gondolatok, stb.

mosoly2

A pozitív gondolatok pedig gyógyulást támogatják: bizalomról szóló, szeretetet sugárzó, megbocsátó, önzetlenséget, nyitottságot sugárzó gondolatok stb.

Mit tegyünk tehát? Néhány egyszerű ötlet, meditáció a pozitív gondolatok fejlesztésére.

Gyakorlom azt, hogy a rám váró eseményeknek milyen pozitív kimenetele lehet. Ezt vizionálom gyakran és valóban gyakoribbak a pozitív kimenetelű események.

Nem adom fel a céljaimat könnyen, összefoglalom, hogy hogyan vagyok képes bármit elérni.

Akkor is mosolyt küldök, ha mások morcosak.

A problémákra, legyenek akár milyen nagynak tűnők, kihívásokként tekintek.

Az élet egyedi csodája vagyok, mint mindenki más, nekem is megvannak a saját értékeim.

mosoly3

A nehéz helyzetekben, krízisekben sokszor külső tanácsadó, pozitív gondolkodáshoz értő pszichológus, vagy orvos tanácsa lehet szükséges.  A gyógyulás folyamatához ez legalább annyira fontos, mint hogy mit eszünk, mennyit mozgunk és hogy a fogainkat rendbeszedetjük-e.

“A pozitív gondolkodás nem azt jelenti, hogy rózsaszínű szemüveget hordunk, és úgy teszünk, mintha minden a legnagyobb rendben volna. A “positum” latin szó jelentése: az, ami van. Pozitívnak lenni tehát azt jelenti, hogy felismerem: minden, ami van, engem szolgál, és nekem segít, még akkor is, ha kifejezetten kellemetlen vagy fájdalmas. Elfogadjuk, ami van, és aztán továbblépünk.” Kurt Tepperwein

Cikk nyomtatása

Dr. Tamasi József

szerző

az összes cikk megtekintése

Vélemény, hozzászólás?